Svar på kommentar

Jag fick en kommentar idag från Evelina. Tyvärr skrev hon ingen mailadress så att jag kunde svara tillbaka (ifall hon inte går och läser kommentarerna på det inlägget igen). Men jag kände att det var en fråga som jag vill dela med mig om ändå, så svaret kommer i detta inlägget istället.

"Hej Lisa!
Måste först och främst tacka för en super blogg! Går in här varje dag och tittar :)

Jag har bara en fundering, som du kanske kan svara på.. jag har Jane Iredale's foundation (det pressade pudret, ej lösa) och jag har funderat länge på att köpa en borste till.. såg att du hade använt Tikei's kabuki borste? Den kan man alltså ha till Jane Iredale? För jag läste att du tyckte Jane Iredales var för hård mot huden?

Jag funderar även på att köpa deras lösa foundation, vilken tycker du är bäst?
Tack för en fin och inspirerande blogg!
Mvh Evelina"



Svar:
Vad kul att du gillar bloggen! Angående Jane Iredales pressade eller lösa foundation så går det att använda samma borstar till dessa. Jag har länge använt Jane Iredales Kabuki brush, men efter att jag beställde hem en kabukiborste från TiKei så har jag inte använt något annat. Jag tycker absolut inte att JI är dålig, utan kan fortfarande rekommendera den. Men TiKeis är så mycket bättre! Den är otroligt mjuk, och säljs dessutom till ett väldigt lågt pris. Endast 159 kr (Om du köper foundation kan du få den till ett ännu bättre pris).



Jag har inte hunnit prova TiKeis foundation under en så lång tid. (ca 2 månader sammanlagt). Åtminstone inte om man jämför med JI, som jag haft i över 3 år. För att kunna säga vad den haft för påverkan på min hud vill jag först prova den längre. Men hittills har jag bara älskat den! Den ger bra täckning, men ändå ett snyggt naturligt resultat. Även denna har ett otroligt bra pris: 129 kr för 9 g.

Varför jag använder foundation från JI just nu är faktiskt bara för att ta slut på de burkar jag har. När jag behöver köpa ny kommer jag absolut beställa från TiKei. Jag tycker absolut att TiKeis foundation är bättre än JI, och detta inte bara pga priset.

Hoppas mitt svar var till någon hjälp!


Kommentarer
Postat av: evelina

Hej Lisa! Ja jag gick in och läste din kommentar. Tack för ditt svar! Ska nog beställa en borste från Tikei då, eftersom den är typ hälften så billigare..

Och jag lämnar nu min email i denna kommentar, så kan du svara dit sen. Jag hittade inte din mail på bloggen?



Jag pratade med min hudterapeut och frågade henne ang. Tikei. för jag har faktiskt funderat på att köpa det.. men hon sa att hon inte hade hört något från det märket och bla bla bla. och rekommendera mig Jane Iredale.. så jag köpte det. kanske var dumt av mig...?

Mvh Evelina

2010-09-27 @ 18:04:47
Postat av: Lisa

sv; Det verkar som jag just nu har problem med min mail så jag kan inte svara där idag.



Jag köpte också Jane Iredale hos min hudterapeut för flera år sen. Det var absolut inte dumt av dig att göra det, men jag tycker absolut att du ska prova TiKei när du behöver ny foundation istället. Ifall du tyckte bättre om Jane Iredale så kan du gå tillbaka det det efteråt. Gå in på tikei.se och läs recensioner. Det är otroligt många som prisar det!



Att din hudterapeut inte hade hört talas om märket förvånar mig inte. Det är ett litet svensk företag som inte många vet om. Jag läste en recension på Tikei hos hälsogudinnan (en blogg), där jämför hon den med Jane Iredale. Förutom priset hittar hon ingen märkvärd skillnad

2010-09-27 @ 21:08:49
URL: http://lisacatlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0