Köpt: Hudvård från Dermanord

Efter att ha använt hudvård från Dermalogica i 3 och ett halvt år kände jag att det var dags att prova något nytt. Jag är väldigt nöjd med Dermalogica. Men som alla andra där ute strävar jag alltid efter att få det bättre.

Nu har jag köpt hela kitet från Dermanord. Den Lilla Kurorten som salongen heter där jag köpte mina produkter hade ett litet stånd här i Göteborg under kulturkalaset, och så blev det att jag gick dit sen helt enkelt.

Jag har väldigt känslig och yttorr hy, dessa produkter kom jag hem med:



Cleansing Milk (Rengöring)
Eterisk neroliolja, tillverkad av nyplockade blommor från apelsinträd, används i Cleansing Milk Gentle för att verka sammandragande och lugnande på känslig och irriterad hud. Nerolioljan är stimulerande på celldelningen så att ny elastisk hud bildas. Det gör att produkten passar bra att användas vid eksem, ärr och ytliga blodkärl.

Smörjs in på huden och sköljs sedan bort med vatten, tas med fördel bort med svamp. Funkar även bra till att ta bort smink med.
Pris: 125 kr


Lemon & Aloe Freshener (Ansiktsvatten)
Ansiktsvatten med Citron & Aloe Vera för blandhud och fet hud. Extrakt från citron innehåller eterisk olja, mineralsalter och spårämnen. Spraya Lemon & Aloe Freshener direkt i ansiktet och applicera därefter creme eller olja. Lemon & Aloe Freshener används också till ögonkompresser och som en fuktspray och uppfräschare!

Jag sprayar denna först på en bomullsrondell och sveper den över ansiktet sen.
Pris: 165 kr


Royal Facial Oil Gentle (Ansiktsolja)
Oljan används ensam eller under någon av våra cremer. Den absorberas mycket lätt av huden om inte mineralolja använts innan. Eteriska oljor från apelsin, lavendel, pomeransblommor (Neroli) och olibanum samverkar för att hjälpa huden vid årstidsväxlingar när luftfuktigheten ändras och huden behöver vänja sig vid de ändrade förhållandena.

I början smorde jag in ansiktet med 4-5 droppar. Nu behövs endast 3 droppar morgon och kväll. Luktar härligt och gör huden underbart len.
Pris: 295kr / 30ml


AHA & Jojoba Scrub (Ansiktspeeling)
I AHA & Jojoba Scrub samverkar naturlig Mjölksyra (AHA) från sockerbetor och korn utvunna från Jojobaolja. Använd AHA & Jojoba Scrub som ansiktsscrub efter Cleansing, 2 gånger/vecka eller efter behov.

Pris: 165kr / 100ml

Kommentarer
Postat av: Carina

Är nyfiken på hur dessa fungerar på dig, skriver du hur de fungerade på din hy sedan?



Min hy är känslig, och har äntligen blivit torr mot normal. Antar att det är att ha yttorr hy... tror det i alla fall :)

2010-09-30 @ 07:33:49
URL: http://www.totalbeauty.se
Postat av: Skönhetsbloggen!

Spännande! :) Har hört bra om de produkterna.

2010-09-30 @ 13:36:45
URL: http://frida.blogg.se/
Postat av: M

oj där fanns det ju prisuppgift :) haha Jag ber om ursäkt ;)

2010-10-03 @ 21:12:19
URL: http://madds.blogg.se/
Postat av: M

oj där fanns det ju prisuppgift :) haha Jag ber om ursäkt ;)

2010-10-03 @ 21:12:33
URL: http://madds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0