Konsultation på MAC: Lisa

Igår var jag på konsultation på MAC. Här kommer en liten tutorial på sminkningen jag fick. I ett annat inlägg kommer jag visa de produkter jag köpte.

Jag hade 3 önskningar med mig till konsultationen, som var:
- Sotade ögon á la Elin Kling
- Snygga ögonbryn
- Sculpting av ansiktet

Det började med Elin Kling, men slutade med Twilight. Riktigt snyggt!


När man gör sotade ögon är det bäst att börja med ögonen och sedan lägga basen i ansiktet. Detta därför att skugga kan rasa ner, och du då får lägga om basen under ögonen ändå.



Börja först med att fylla i ögonbrynen med en smal, snedställd pensel och skugga.
Mina fylldes i med Eyeshadow i färgen Espresso.

Sedan lades en brun ögonskuggsbas (primer); Paint Pot i färgen Groundwork.

Till sotningen används sedan 3 ögonskuggor. Börja med att lägga den ljusaste, Brown Down, från fransraden upp till globen.



Lägg sedan den mörkaste ögonskuggan, Embark, i yttre v't (1/3 av ögonlocket på yttre delen, från fransraden till globen).
På mitten av ögonlocket närmast fransraden läggs en skimrig ljusare ögonskugga, Satin Taupe.



Lägg Brown Down under undre fransraden. Torka vattenlinjen med en tops och fyll sedan i den med en svart kajalpenna, Technakohl Liner - Graphblack.



Måla ögonfransarna med förlängande mascara, Dazzlelash.

Jämna ut huden med en mineralfoundation, Mineralize Skinfinish Natural - Light.
Denna foundation innehåller SPF. Det + starkt ljus gjorde mig ordentligt vampyrblek på bild.

SCULPTING





Lägg ett mörkare puder än din foundation under kindbenet, Mineralize Skinfinish Natural - Medium Plus.
Highlighta ovanför kinden med en vit skimrande krämbas, Cream Color Base - Luna.
Lägg en brunrosa diskret rouge högst upp rätt på kindbenet, Tenderling.
Sist men inte minst, ett riktigt rosa rouge precis på kindäpplet, Pinch ó Peach.




Måla läpparna med ett blodrött läppstift, Partyline.

Voíla!









Tack Marie för en grym sminkning!
Jag blev otroligt nöjd.

Det var lite synd bara att det starka ljuset gjorde att bilderna inte blev alls lika snygga som i verkligheten.

Om du inte varit på sminkkonsultation förut, tycker jag verkligen att du ska prova!

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad vacker du är, sminkningen lyfte fram dina fina ansiktsdrag :)



Jättefint!

2010-10-01 @ 22:29:33
URL: http://www.totalbeauty.se
Postat av: Michelle =)

Fan va grymt lisa :) Blev riktigt jävla snyggt! :) sotningen och det röda läppstiftet, oh lala ;) Mike blev säkert till sig sen när du kom hem ;) ehehe / Michelle

2010-10-01 @ 23:09:51
Postat av: Evelina

Åh, vackert! Jag sminkar mig aldrig i sotat/svart, men detta kanske är något för mig. Ögonskuggorna du använde, var det i en palett eller var de var för sig? vart kan man köpa MAC? har bara hört talas om märket... men aldrig sett det. / evelina

2010-10-03 @ 21:43:47
Postat av: Lisa

Tack! Det var mycketmycket vackrare i verkligheten.

MAC finns att köpa i Stockholm och Göteborg på bland annat Åhléns. Men finns även nu att köpa på kicks.se!

Ögonskuggorna som användes på mig var separata och inte i en och samma palett.

2010-10-03 @ 22:32:54
URL: http://lisacatlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0