Prisvärda sminkborstar

Riktigt bra borstar, till riktigt bra priser! De här borstarna kan du köpa på coastalscents
Jag älskar speciellt Italian Badger borstarna. Jag har köpt dem en och en, men de finns även att köpa några av borstarna som ett set
De här borstarna har jag köpt från coastalscents (från vänster på bilden ovan):
Italian Badger Blush Brush

Riktigt bra borste att applicera rouge och solpuder med! Påminner om Chisel Powder Brush från Jane Iredale (och den kostar ca 400 kr!).  
Pris: 8.99 dollar
Italian Badger Angle Blush

Grym att använda som Contour-borste. Använd ett mörkare puder än din foundation och lägg under dina kindben. Skugga! 
Pris: 6.99 dollar

Italian Badger Chisel Fluff Brush

Kan användas till att lägga ögonskugga och till att skugga! Kan också användas till att lägga highlighter under ögonbrynet. Riktigt bra borste. 
Pris: 3.49 dollar
Italian Badger Blender

Min absolut mest använda borste. Den är grym till att skugga med och lägga highlighter under ögonbrynet. Jag ÄLSKAR den här. Alla borde ha den i sin sminkväska.
Pris: 2.95 dollar
Italian Badger Round Crease Brush

Använd denna i globen eller under nedre fransraden. Även detta en grym borste!
Pris: 2.89 dollar
Chisel Fluff/Pointed Crease Duet
Chisel Fluff är bra till att lägga ögonskugga men Pointed Crease är inte bra att använda i globen (crease) som den säger att den ska vara till för. Använd den istället till att lägga skugga under nedre fransraden.
Pris: 3.95 dollar

Jag var väldigt skeptisk till borstarna innan pga priset. Men de är riktigt prisvärda! Speciellt Italian Badger serien!
Bisous, Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0