Paket från TiKEi

Beställde hem lite goa grejer från TiKEi i onsdags och fick hem det redan igår! Alltså på 1 dag, otrolig imponerad. TiKEi är ett mineralsminkmärke som jag precis upptäckt. Läste lite om märket innan jag beställde och det har bara fått bra recensioner! Så det ska bli riktigt spännande att se vad jag tycker efter att ha använt produkterna ett tag.  
Det som är så otroligt bra med denna sidan är att du kan beställa prover för endast 10 kr! Det kan ju vara svårt att veta första gången vilken färg på foundation du ska ha et.c. Här har du lösningen!
Detta beställde jag:

 
Använd en concealerborste och lägg på röda områden (ex. finnar) innan du lägger din foundation. Det kan se lite ljusare ut på de områden där du lagt concealern men det kommer bli jättesnyggt efter att du lagt din foundation.
Jag tycker att den här produkten är grym! Jag har mycket problem med rodnader, och denna var grymt bra mot detta!
89 kr/3 g
Foundation Warm 2


Har inte provat denna produkt än, men de recensioner som jag läst har gett tummen upp för denna produkt. Ska testa den imorgon och ger recension på den då jag använt den någon vecka. 
79 kr/3 g, 129 kr/9 g


De flesta recensioner jag läst på denna produkten har sagt att den är väldigt fin att använda som highlighter. Det är den också! Men jag tycker att eftersom den inte är så glittrig utan ger mer ett naturligt skimmer kan du ha den här i hela ansiktet om du lägger sparsamt, och ta lite mer på de ställen du vill highlighta. Denna finns även som matt. 
129 kr/8 g, 79 kr/3 g


Otroligt pigmenterat rouge. Behövs så lite att det knappt syns att man har något på borsten. Ger en väldigt fin färg och sitter på bra hela dagen!
89 kr/3 g
Ögonskuggor
Från vänster: Mocca, Vintage, Java, Silence

   
Även dessa otroligt pigmentrika. Därför rekommenderar jag att beställa prover av dessa för endast 10 kr styck. Även provet räcker väldigt länge eftersom man inte använder så mycket ögonskugga. Då kan du beställa 6 stycken till priset av en ögonskugga och få så mycket mer variation på din make!
Man kan antingen lägga dem som dem är eller spraya borsten med fuktspray först eller blöta ner den lite med visine ögondroppar. Lägger man dem utan någon fukt fäller de mer och du kommer då behöva pudra under ögonlocken innan för att kunna svepa bort all överbliven skugga efteråt. Om du däremot blöter borsten kommer de fästa bättre på locket och sitta kvar bättre. 
Jag föredrar däremot att ha en bra bas så sitter de kvar längre. Jag tycker att det blir mycket svårare att måla skuggorna, speciellt skugga, om man har en redan blöt borste. MEN! Ska du måla med en snygg färg, som du verkligen vill ska synas då ska du absolut blöta borsten. Detta gäller alla ögonskuggor.
Tina som säljer TiKEi var så gullig och skickade med två gratisprov till mig: Java och Silence.
59 kr/2 g

Använde mycket av produkterna i Dagens sminkning, så där kan ni se dem på!
Från vänster: (med fuktad borste) Java, Mocca, Vintage, Silence. (med torr borste) Silence, Vintage, Java, Mocca
Från vänster: Foundation W2, Finishing Veil Glow, Rouge Sunrise
Denna bilden togs med bilxt, Veil Glow är absolut inte så glittrig i verkligheten som den ser ut på denna bilden!

Kommentarer
Postat av: Mergime

Hej !

kan du inte fota ansiktet innan du lägger på det & efter?



kan du komentera min blogg när du har gjort det?



www.photobymergime.devote.se

2011-08-16 @ 08:57:12
URL: http://photobymergime.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0