Laga krossat smink

Har du en lös ögonskugga som du skulle vilja ha som pressad? Eller ett rouge som gått sönder och du nu måste förvara i plastpåse för att få det med dig någonstans?
Räddaren i nöden: Isopropylakohol (finns att köpa på akoteket för 56 kr, jag var dock tvungen att beställa flaskan för de hade inte den produkten inne).


Det du behöver göra är:
- Krossa pudret till så finmalt det går (i exempelvis en äggkopp)
- Häll i några doppar isopropylalkohol och rör runt med en tandpetare.
- Lägg "smeten" där du vill ha ditt puder. (har du en lös ögonskugga du inte hade förpackning till innan finns dessa att köpa på exempelvis coastalscents.)
- Låt torka, och sedan pressa (med hjälp av hushållspapper och enkrona exemepelvis) ifall du vill ha den snyggare.

En mer detaljerad guide finns här. Det var där jag lärde mig hur man gör. Men vänta verkligen innan du pressar den. Jag missade den biten och hade guldpuder över hela skrivbordet!
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Vilket bra tips!! Det måste jag nog testa.

Har mineralskuggor från i.d Bare Escentuals i pulverform som jag skulle vilja ha kompakta. ^-^

Det borde ju funka..

2010-06-08 @ 09:01:18
URL: http://iloveto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0