Hundtrimning

Vi åkte till Huveröds förut idag för att köpa hundmat och annat som Malte behövde. Bland annat kände jag att det var dags att köpa en pälstrimmer. Speciellt nu när det blivit så varmt! Brukar alltid klippa Malte själv, och då med sax. Men sax gör det lite ojämnare så jag slog till på en proffsig trimmer. Det sved i plånboken kan man säga! 2195 kronor kostade trimmern som är från MOSER. Men att gå till hundfrisören kostar skjortan så det tjänar jag in ganska snabbt.  

Trimmern var riktigt bra tycker jag! Men man fick bara till en 3 mm skär, vilken är perfekt för pälsen på magen men alldeles för kort för resten tycker jag. Så jag tog en kam och hade under trimmern hela tiden. 
Före


Efter

Jag vet att det inte syns så stor skillnad på bilderna. Men jag var bara tvungen att ta den första som före-bild ändå för han ser så himla go ut där tycker jag! Får hoppas nu att Malte känner sig lite mer avkyld än innan och inte hyperventilerar lite mycket som han gjort de senaste dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0