Balsminkning

På torsdag ska underbara Anni på sin andra bal för i år: Hvitfeldtskas studentbal. Denna gången har jag fått äran att styla henne! Det ska bli så kul! Så hon var hemma hos mig idag så testade vi lite: därmed de olika färgerna på ögonen.

Ansikte:
- Jane Iredale Amazing Base - Amber
- ELF Studio Warm Bronzer

Vänster öga:
- MAC Paint Pot - Fresco Rose
- ID Eyeshadow - Shantung
- 88 Metal Mania Palette - [1,1], [4,7], [8,1]
- 88 Ultra Shimmer Palette - [7,1]
- ELF Studio Cream Liner - Coffee
- MUS Eyepencil - Vanilla
- L'Oreal Telescopic Mascara

Höger öga:
- MAC Paint Pot - Coral Crepe
- MAC Eyeshadow - Honey Lust
- 88 Metal Mania Palette - [5,3], [6,6]
- 88 Ultra Shimmer Palette - [7,10], [7,11]
- MAC Eyeshadow - Shroom
- Jane Iredale Liquid Eyeliner - Black
- MUS Eyepencil - Vanilla
- L'Oreal Telescopic Mascara

Håret är vi lite osäkra på, men här sprayade jag först i lite Styling Powder från Björn Axén för att ge håret lite mer stadga och därmed mindre lättglidande. Sen lockade jag håret med ett stylingjärn från ghd. Jag gjorde en halvinbakad fläta på båda sidorna av benan som jag sedan nålade fast i varandra så att flätorna blev som ett "band" runt huvudet.



Kommentarer
Postat av: Anonym

du är ju grym på att sminka lisa!

2010-05-25 @ 23:52:31
Postat av: Lisa

Tack! Vad glad jag blir :)

2010-05-26 @ 08:51:58
URL: http://lisacatlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0