Dags att färga ögonbrynen

Borde egentligen göra det här var 3e/4e vecka för att slippa måla ögonbrynen, men det brukar inte bli så. Idag kände jag iaf att det var dags. Jag och mamma har använt frans & ögonbrynsfärg från Depend så länge jag kan minnas. Jag tycker att den är riktigt bra.


Jag brukar använda Svart. Jag tycker faktiskt inte att den blir så svart som det låter, utan ger en mörk snygg färg. Om du är blond skulle jag nog däremot satsa på en Brunsvart eller Brun.
Det står att det är som en 40-dagars mascara. Där håller jag inte med. Jag brukar färga mina ögonfransar för att det ger en fräschare look när man är osminkad, men jag skulle aldrig använda det istället för mascara.

Såhär gör jag:
- Blanda 1 cm färgcreme med 5-6 droppar väteperoxid.
- Rör om tills det inte finns några klumpar kvar.
- Använd en mascaraborste till att applicera på ögonbrynen och fransarna.
- Korrigera med hjälp av en tops.
- Låt färgen sitta på ögonbrynen i 5-10 minuter och på fransarna i 20-30 minuter.

Ett snyggare resultat på fransarna får man om någon annan färgar dem åt en. Då smörjer man in en fet creme under ögat och lägger skyddspappret så att det skyddar huden under färgningen. Blunda och stryk på med färg. Det gör väldigt stor skillnad jämfört med att färga själv!

Såhär blev resultatet. Här är jag helt utan makeup.

Färgen finns att köpa på kicks eller Åhléns. Du kan läsa mer om den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0