Hemma bra, men borta bäst

Nu är jag hemma igen. Jag vill säga att jag har haft en underbar vecka i Båstad, men det har det inte varit stundtals. Jag kom även hem sent igår och inte i söndags och är dessutom mitt i en flytt så jag har inte kunnat göra något inlägg förrän nu.

Min semestervecka började med att jag och Mikael åkte till Båstad förra söndagen. Jag älskar verkligen att vara där. Det är som att åka på rehab. Men går man in till stan så finns det en del liv där också, det gillar jag!

Min älskade hund Malte blev sjuk på natten mellan måndag och tisdag, så vi blev tvungna att åka in med honom akut till veterinären i Helsingborg på tisdag morgon. Han tillbringade två nätter där och sen fick han komma hem på torsdag. Olyckligtvis blev han ännu sämre några timmar senare. Han blev så otroligt uttorkad och hade så ont i magen att han inte kunde gå. Det var hemskt att se på..



Tre oroliga nätter till hos veterinären, och sen fick han komma hem på söndag fm. Alltså samma dag som jag planerat att åka hem. Jag kände helt enkelt att jag var tvungen att se att han mådde bättre innan jag åkte hem så jag tog ledigt en dag till från jobbet och åkte alltså hem igår istället.

Saknar Malte otroligt mycket (Mikael också såklart, han stannade kvar i Båstad med Malte), det var hemskt att åka därifrån efter en så jobbig vecka. Men jag ska dit snart igen och hälsa på honom har jag bestämt.


Hoppas ni har överseende med detta så ska jag försöka komma igång med bloggen så snart som möjligt! PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0