1beauty3a - Bästa Vintersmörjet

Temat på denna beauty3a är bästa sättet att skydda huden i vinter. Här kan ni se Lipgloss Bitch tips.


1. Skrubba, skrubba!
Glöm inte att skrubba bort din döda hud. Detta brukar jag göra ordentligt 1-2 gånger i veckan. Min favoritskrubb kommer från Asquith & Somerset och doftar härligt av Apelsin och Grapefrukt.

Till ansiktet använder jag AHA & Jojoba Scrub från Dermanord.
Pris: 165 SEK



2. Ansiktsolja
Något jag upptäckt de senaste månaderna som jag aldrig trott jag skulle använda är ansiktsolja. Jag har alltid haft problem med torr hud, och olja har verkligen hjälpt mig bort från stram hud.
Jag använder mig utav ansiktsolja från Dermanord: Royal Facial Oil - Gentle.
Pris: 295 SEK (30ml)

3. Glöm inte läpparna
Spruckna läppar är varken skönt eller vackert. Det blir också väldigt svårt att applicera läppstift snyggt. Mitt tips är att först skrubba läpparna lätt med en mjuk fuktig tandborste. Smörj sedan in med ditt favoritgojs. Mina favoritgojs är Eight hour cream från Elisabeth Arden och Honey & Lemon Lip Balm från Arran Aromatics.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0