TiKei Ultimate Kabuki

Sen jag fick nys om mineralsminkmärket TiKei innan sommaren har jag beställt flera omgångar. Jag är helt kär i det märket. Här kommer en recension om deras kabukiborste.

Information från hemsidan:
"Den ultimata kabukiborsten! Används till mineral foundation för att ge ett perfekt resultat. Borsten är gjord av mycket högkvalitativa syntetiska strån. Mycket mjuk och därmed perfekt för känslig hy. Borsten är 7 cm hög varav stråna är 4 cm. Borstens diameter är 4 cm."
Pris: Köp den här för 159 kr, men finns även att köpa med i foundationkit för extremt billigt pris.

Jag håller med om allt som står där. Det är den mjukaste borsten jag någonsin kännt på, och ger ett fantastiskt resultat. Jag har provat många kabukiborstar innan.
Min favorit har innan varit från Jane Iredale och är gjord av äkta hår. Äkta hår blir lite hårdare, speciellt när de fått lite produkt i sig mellan tvättarna. Detta gör att det kan riva lite på huden. Min hud har blivit mycket lugnare bara genom att byta kabukiborste!
Den går hand i hand med Foundation från TiKei, men fungerar precis lika bra med foundation från Jane Iredale.

Det enda negativa jag märker med den här borsten är att den tar lite längre tid att torka än andra då man tvättar den.

Detta är en borste jag verkligen kan rekommendera, och jag vet att jag kommer inhandla resten av deras borstar inom en snar framtid :)



Kommentarer
Postat av: Bells

Sån där borste har jag också, ingick i mitt fondationkit! :D Den är kanonbra! (y) Håller med om att den är den mjukaste men negativt att det tar lång tid att torka. Du är jättebra på det här! :D



Sv: Jag tycket att True Blood-serien är bäst, och jag följer även serien på Tv.

2010-08-11 @ 19:15:06
URL: http://bellsbok.blogg.se/
Postat av: Carina

Tack för ett bra tips!

2010-08-11 @ 19:22:20
URL: http://www.totalbeauty.se
Postat av: rosanna

Svar: okej. men du får skriva en utvärdering vad du tyckte om metoden när du testat den då :)

2010-08-11 @ 19:37:54
URL: http://rodlattbrunett.blogg.se/
Postat av: Frida

fin blogg :)

2010-08-11 @ 23:14:08
URL: http://frriiidda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0