Lisa testar Dr Hauschka

Eftersom jag använt Dermalogica som hudvårdsmärke såpas länge har jag det senaste blivit lite sugen på att prova något nytt. Det har absolut inte något att göra med att Dermalogica varit dåligt, det har fungerat superbra för mig. Men nu när min hud blivit såpas mycket bättre, och har varit det ett tag så blir man lite kräsen.
Man vill alltid ha det bättre!

Jag bestämde mig för att prova något nytt märke för att se hur det fungerar för mig, så jag köpte mig prov hos Dr Hauschka.



Rengöringsmjölk
"Mild rengöring för torr / känslig hy, makeupborttagning för alla hudbilder. En mycket mild och skonsam rengöringsmjölk, särskilt framtagen för den torra eller känsliga huden. Extrakt av fermenterad säd bryter ner smuts och orenheter utan att torka ut huden. Fina vegetabiliska oljor sörjer för hudens återfettning och lipidbalans. Idealisk för att avlägsna make-up."

Den här rengöringen var väldigt skonsam och skön mot min känsliga hud, dock tycker jag att den inte fungerar så bra som sminkborttagning. Det känns mest som att det lämnas kvar en oljig hinna av smink, så isf får man tvätta av ansiktet två gånger. Men de dagar då man inte har smink på sig är den här väldigt skön!


Pris: 189kr/145 ml hos bodystore.se, (glöm inte att du får 10% studentrabatt!)

Rosencreme Light
"Dr.Hauschkas Rosencreme Light är som rosendoftande poesi. De rika egenskaperna av den harmonigivande och revitaliserande rosen är komponerade till en len, snabbt absorberande dagcreme. Rosenvatten, dyrbar rosenolja, rosenvax, extrakt av rosenblad och dess frukt – nypon – förenas till en fuktighetsreglerande, regenerativ dagcreme för torr, fuktfattig samt känslig hy. Den stärkande förberedningen stabiliserar hudens naturliga rytmer. Avokado och marshmallowrot, sesam, mandel och vetegroddsolja hjälper huden att bevara fukten."

Det här ansiktskrämen luktar verkligen härligt av naturlig hudvård. Den är väldigt mild, och inte speciellt fet. Alltså har den fungerat väldigt bra för mig på sommaren, men jag vet att på vintern skulle den inte räcka till. Den kan verkligen rekommenderas!


Pris: 175kr/30 ml hos bodystore.se, (glöm inte att du får 10% studentrabatt!)

Slutsats:
Jag trivdes riktigt bra med att använda Dr Hauschkas produkter. Min hud blev faktiskt mycket bättre på bara 1 vecka, så det är absolut något jag kan tänka mig att fortsätta med. Som rengöring på kvällen använder jag dock hellre något annat än deras rengöringsmjölk därför att den inte rengjorde make up tillräckligt bra. Jag kan absolut rekommendera Dr Hauschka!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Provade du aldrig Dr.hauschkas rengöringskräm? Som jag förstått det så är det den som gör grunden i all Hauschkas hudvård!

2010-08-31 @ 23:01:53
Postat av: Lisacatlin

Nej det gjorde jag inte faktiskt. Jag var bara inne i en naturläkemedelsaffär och köpte proverna, och han som jobbade där var inte direkt duktig på Dr Hauschka, så jag fick läsa mig till i ett häfte vad jag skulle ha. Har du provat Dr Hauschka?

2010-09-01 @ 22:58:08
URL: http://lisacatlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0