Jane Iredale sminkborstar

Jag älskar borstarna från Jane Iredale. De ger riktigt bra resultat och ser dessutom snygga ut. Det enda tråkiga är priset. De svider i plånboken om man säger så! De här har jag:


Kabuki brush
Används till att lägga mineralfoundation. Riktigt bra borste!


Chisel Powder Brush
Kan också användas till att lägga mineralfoundation om man inte vill ha lika täckande resultat. Jag använder min till solpuder. Riktigt mjuk och go borste!


Dome Brush
Används till rouge. Speciellt bra om man vill ha rosiga kinder. 


Eye Contour Brush
Multifunktionell ögonskuggsborste. Kan användas från allt till att lägga bas till skuggning. 


Angle Brow Brush
Namnet säger att man ska använda denna till att måla ögonbrynen. Jag använder min till att måla gelliners och creamliners. Till det är den riktigt bra!


Mini-Dome Brush
Jag har inte riktigt förstått vad denna ska användas till. Du kan ha den till att skugga din eyeliner. Men jag tycker inte att den är värd sitt pris.


Dual Eye Liner/Brow Brush
Mamma använder denna till att måla creamliner. Den är väldigt bra till det, och vänder man på den kan man lätt skugga eyelinern sedan.

Som sagt är de här väldigt dyra. Speciellt om du köper de i butik. Du beställer de och annat smink från Jane Iredale betydligt billigare från donnabeauty.se

Kommentarer
Postat av: sabina

var köper man de ? har aldrig hört de =)

2010-06-07 @ 19:30:24
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: Malin

Ja visst va d fina grejer, kommer definitivt se till att göra en beställning av pojkvännen ;) Eller så unnar jag mig själv, tyckte verkligen om grejerna =)

2010-06-07 @ 19:45:35
URL: http://malinpsson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sabina: Jag vet att de finns att köpa på åhléns eller NK i Göteborg och Stockholm. Annars finns de som sagt på donnabeauty.se eller hos vissa hudterapeuter.

2010-06-08 @ 00:55:19
URL: http://lisacatlin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Är borstarna mjuka eller stickiga?

Svar: Förlåt för sent svar, är sällan inne här längre eftersom min blogg har en ny hemsida (Omygloss.blogg.se) borstarna var väldigt mjuka i början men nu när jag haft mina i snart 5 år så har de börjat kännas lite stickiga. Detta eftersom de består av äkta hår.
Lisa

2012-09-23 @ 14:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0