This or That tag

Jag älskar att kolla på Beauty Gurus på YouTube. En av mina favoriter är Elle; "AllThatGlitters21". Hennes nyaste video just nu heter "This or That tag". Jag tänkte här göra en likadan. Gör gärna ett likadant inlägg och kommentera med inlägget nedan!
smink:
solpuder/rouge - Jag skulle inte vilja vara utan rouge en enda dag, men solpuder använder jag mest på sommaren
läppglans/läppstift - Jag är i en läppstiftperiod just nu, men jag skulle aaaldrig ge upp läppglans


eyeliner/mascara - Självklart val. Jag skulle aldrig ha eyeliner utan mascara, men däremot mascara utan eyeliner
foundation/concealer - Mitt största problem har alltid varit finnar och annat som ska täckas över.
neutrala/färgögonskuggor - Med ett snyggt läppstift kan man få till vad som helst ändå.


pressade/lösa ögonskuggor - Lösa ögonskuggor har en tendens att lättare hamna under ögat.
borstar/svampar - jag använder aldrig svampar, kan också bero på att jag aldrig använder flytande foundation.


naglar:
OPI/china glaze - Endast en känsla, jag har inte så många lack från något av märkena.
långa/korta - Mer praktiskt, det är inte ofta jag har långa naglar faktiskt. Det är oftast snyggare med korta ändå
acryl/neutrala - Samma argument som ovan
ljusa/mörka - Svårt val! Men jag använder nog mest ljusa så det får bli det.


med/utan dekoration - Helt klart med, om någon annan skulle orka fixa dem åt mig!


kropp:
parfym/body splash - Många body splash luktar för sött
lotion/body butter - Jag är en riktig torrboll!


duschcreme/tvål - Som sagt, torrboll!
lush/annat företag - Jag är mer ett Body Shop-fan.


mode:
jeans/mjukisbyxor - Jag skulle aldrig gå till skolan i mjukisbyxor, men oftast inte i jeans heller faktiskt. Heja kjol!
lång/kortärmat - Men jag vill inte frysa
klänning/kjol - Love both
flipflop/sandalers - Åh vad härligt det är att lulla omkring i flipflop
sjal/hatt - Jag har nog någon sorts halsduk året runt
små/'häng'örhängen - Får så ont i huvudet av för tunga örhängen
halsband/armband - Min halsbandsklocka hänger runt min hals nästan varje dag
klackar/inte klackar - Men helst barfota!


cowboy boots/ridstövlar - Jag har alltid älskat ridstövlar, kommer alltid göra
kavaj/luvtröja - Luvtröja om jag är hemma, helt klart. Men nae, inte till skolan


hår:
lockigt/rakt - Definierade lockar, det finns inget vackrare


knut/hästsvans - OM man har en bra hårdag, annars knut
hårnålar/spännen - De syns minst
hårspray/gele - Jag har nog aldrig använt gele, men jag använder hårspray varje dag
långt/kort - Jag tänker bara, Victoria Secret..
ljust/mörkt - Jag kan inte riktigt välja, jag är en periodare.
snedlugg/lugg - Lugg var inte riktigt min grej
utsläppt/uppsatt - Uppsatt kan såklart vara otroligt snyggt många gånger, men utsläppt vinner oftast


övrigt:
regn/sol - Det allra enklaste valet
sommar/vinter - Det här var nog ännu enklare än förra..


höst/vår - Att kunna se fram emot sommaren, mmm..
choklad/vanilj - Det kanske låter konstigt, men jag gillar inte choklad
östkusten/västkusten - Jovisst, jag älskar Sthlm också. Men jag trivs ändå himla bra här!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är bara den rödaste läppenna jag kunde hitta hemma :D haha

2010-10-11 @ 12:59:44
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0