Hairtutorial: Flätad knut

När jag var och partade i lördags så var där en tjej kom gav min frisyr många komplimanger. Jag har därför gjort en "how to" på denna. Hoppas ni gillar den :)



Så här kommer det se ut!




Dela upp håret i en mittbena, borsta ur det och jobba in en produkt som gör håret mer glänsande.
(ex. Glass Look 01 från Redken)
Detta beroende på vilken finish du vill ha på håret, vill du ha en mer "slarvig" look:
borsta inte ur håret och krama in en Saltvattenspray istället. (ex. Woolshake från Redken)





Snurra håret på sidorna och fäst med hårnålar



Gör en inbakad fläta av allt hår och fäst med en tofs.



Snurra flätan och fäst med hårnålar. Se till att tofsen ligger under annat hår så den inte syns.
För mig brukar det räcka med 3-4 st.



Spraya med hårspray --> Färdigt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint! Kan du fler håruppsättningar? Visa :)

2010-11-03 @ 19:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0