Självförsvarsspray

Min mamma pratade alltid om att man ska akta sig för farliga gubbar när jag var liten. Detta har gjort mig till en väldigt mörkrädd person. I julklapp fick jag en självförsvarsspray från min underbara boyfriend. 
Jag tycker att alla tjejer, killar också kanske, borde ha en sån här i sin handväska. Speciellt nu i studenttider. Det finns lite olika sprayer att välja på, min ska förblinda + färga + paralysera. Jag hade för mig att det var kräkmedel i den också, men jag hittar inte att det står det någonstans så det får vara osagt. 
Mikael gav mig också ett överfallslarm, men det befinner sig hemma hos Anni just nu för jag tyckte att hon skulle känna sig säker också.
Dessa saker kan du beställa på www.bodyguard.nu

Kommentarer
Postat av: Carina

Min dotter fick en försvarsgrej som tjuter så högt att det inte är sant. Men det gäller ju att man håller den i handen när man går själv, på kvällen... eller när man känner sig otrygg.



Tack för tipset om den rosa deon ifrån LDB.

2010-05-24 @ 18:32:45
URL: http://www.totalbeauty.se
Postat av: Bharti

Du kan även köpa sprayen på Martin Shop :) hehe

2010-05-24 @ 20:59:17
Postat av: Lisa

Tack för tipset Bharti, ska tänka på det nästa gång (som jag hoppas aldrig blir) :)



Man känner sig mycket tryggare med en sån i handen faktiskt, hoppas att den hjälper riktigt bra om man väl behöver använda den!

2010-05-24 @ 22:30:02
URL: http://lisacatlin.blogg.se/
Postat av: Bharti

Håller med dig helt och hållet! Köpte en innan jag åkte till Prag i vintras, kändes mkt tryggare att gå omkring i mörkret då :)

2010-05-24 @ 22:53:14
Postat av: T

Kan lova att den inte paralyserar någonting. Om den är som pepparspray i smärta så kommer en välriktad skur i ögat göra fruktansvärt ont, och du får ett par sekunder att springa därifrån eller kalla på hjälp. Färgen är bra för vidare identifiering, men ja. innan något brott begåtts så... Men en form av trygghetskänsla kan det ju alltid ge =)

2010-05-24 @ 22:58:05
Postat av: Lisa

Med både larm och spray ska jag förhoppningsvis komma någonstans :) Men jag hoppas som sagt att jag aldrig kommer behöva använda de här grejerna

2010-05-24 @ 23:05:04
URL: http://lisacatlin.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Kan vara bra :O

2010-05-25 @ 09:06:01
URL: http://chocobabes.blogg.se/
Postat av: Anders

nu lever man farligt, när brudarna springer runt med sånt där! 8-)

2010-05-25 @ 23:51:55
Postat av: Lisa

Nu får du passa dig Anders! :)

2010-05-26 @ 08:51:24
URL: http://lisacatlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0