Gör din egen ansiktspeeling!

Jag använder alltid dermalogica som min hudvårdsserie. Det kan bli lite dyrt i längden om man ska köpa allting därifrån hela tiden. Hittade ett sätt på nätet som man kan göra en egen ansiktspeeling på. Provade detta häromdagen och jag blev len som en babyrumpa! Så jag tänkte dela med av denna underbara och billiga peelingen.
Här finns även en video på hur man gör den.
Du behöver:
- 3 msk olivolja
- 2 msk flytande honung
- 1¼ dl socker

Rör ihop allting i en glas- eller plastburk. Färdigt! Du behöver ungefär 1 tsk-1 msk av peelingen till hela ansiktet. Sen kan du förvara den på något mörkt svalt utrymme. Jag har inte testat att använda den på kroppen än, men jag anar att den är super där också!
Jag vet att den ser lite läskig ut, men bli inte rädd för utseendet!
Bisous, Lisa

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej! Tack för tipset, men smälter inte sockret?

Svar: Nejdå sockret smälter inte!
Lisa

2011-08-03 @ 20:00:54
Postat av: ekevald

wow ! det måste jag prova!:D

2012-01-29 @ 21:35:49
URL: http://ekevald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0