Dagen efter-smink

Jag var ju iväg med Emma och såg SATC 2 igår. Hade hört att den inte skulle vara något speciellt, och det var den inte heller. Tycker knappt att det var någon handling, utan bara glamour, glamour hela tiden. Sen var vi ute en sväng, och kvällen slutade hemma hos Anni. Var så trött idag att jag gick upp och skar mig två gurkskivor, gick och la mig igen och sov en stund med dem på ögonen. Därför blir det en enkel, ljus sminkning idag. 
Jag använder oftast rätt mycket produkter, det kan speciellt se ut så här. Därför säger jag såhär innan du tittar på listan. Det du behöver för att göra denna look så enkelt som möjligt är:
- Foundation
- Solpuder
- Ljus ögonskugga
- Vit eyeliner
- Något att markera brynen med
- Något att fräscha upp läpparna med
Ansikte:
- ID Foundation - Fairly Light
- ID Concealer - Bisque
- ELF Studio Warm Bronzer
- TiKEi Rouge - Sunrise

Ögon:
- Jane Iredale Circle\Delete 1
- 88 Metal Mania Palette - [1,1], [1,2], [3,3], [5,4]
- MUS Eyepencil - Vanilla
- MUS Microshadow - Kakaw

Läppar:
- MAC Lipstick - Ravishing

Titta vad fint bandet på klänningen matchar med läppstiftet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0