Så får du ögonskuggan att sitta

Brukar din ögonskugga lägga sig som ett streck i ögongloben i slutet av dagen? Det brukade iaf min alltid göra! Jag kanske svettas mycket på ögonlocket eller någonting. Inte var det roligt iaf!

Den absolut bästa produkten mot detta: Paint Pot från MAC.
Jag tycker att detta är en absolut måste-ha produkt i sminkväskan! Den är helt fantastisk. Den får ögonskuggan att sitta som berget, och gör dessutom dina färger väldigt mycket intensivare.



Så här vill vi inte att det ska se ut!


För en neutral look: Bare Study. Den ser inte alls sminkad ut och kan användas på hela ögonlocket upp till ögonbrynen.

Vill du göra en snygg sotning? Köp en svart, så hjälper detta till att göra ögonskuggan mycket mörkare.

Du kan även använda dem som dem är och ha dem som ögonskugga istället för bas.

Sminkningstips: Efter att du målat på en Paint Pot, måla på en cream eyeliner eller en annan eyeliner eller ögonpenna som gärna inte torkar direkt. Ta därefter en ögonskuggspensel och sudda som tusan. Det går fort, är otroligt lätt att göra och blir väldigt snyggt.


Paint Pot från MAC i färgerna
Rubanesque, Fresco Rose och Coral Crepe (LE).

Paint Pot går att köpa på Åhléns i Göteborg och Stockholm och kostar 190 kronor (om jag minns rätt).
Jag vet att MUS Hightechlighter fungerar på samma sätt som Paint Pot om man föredrar det märket. Det går även att använda gelliner eller cream eyeliner som bas!

Kommentarer
Postat av: M

Bra tips- brukar alltid vara ett problem när man glömmer primern att ögonskuggan ligger i vecket- inte snyggt!

2010-06-20 @ 17:30:08
URL: http://madds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0