Veet ready to use wax strips

På Peters rygg växer det hår. Massor av hår. Förra året när vi var i Båstad bestämde han sig för att det skulle bort, så vi gick och köpte vaxremsor från Veet och körde helt enkelt.

Detta upprepades denna sommaren också. Jag förstår inte hur det kan vara så roligt att dra i en vaxremsa på någon annan, men det är det!

Så funkar Veet Ready to Use Wax Strips:
1. Man värmer upp dem mellan händerna så att vaxen aktiveras
2. Man sätter på vaxremsan på önskat ställe och drar med handen några gånger på remsan medhårs.
3. Dra snabbt som attan mothårs.

Remsan kan återanvändas några gånger, det märks rätt tydligt när man behöver ta en ny. Tänk på att det kan bli ganska kladdigt efteråt, så området du vaxat kan behöva tvättas av.


Snygg rygg!

Jag tycker att de här vaxremsorna fungerar riktigt bra! Kan rekommenderas. Men om du vill spara in lite pengar, köp ett sånt som man värmer upp och använd tygremsor. Då får man väldigt mycket mer för pengarna.

Dessa fungerar även att vaxa fötter, lår och raggarsträngar med. Det har jag erfarenhet av ;)

Kommentarer
Postat av: Caisa

Fin blogg du har ! :d jag har just nu en frågestund i min blogg, klicka gärna in och ställ en fråga om du har lust :D



Följa varann via bloglovin' ? :)

2010-08-07 @ 14:45:30
URL: http://caisaakallgren.blogg.se/
Postat av: Cyt

De vaxremsorna funkade inte för mig "/

2010-08-07 @ 15:02:53
URL: http://lennhammer.wordpress.com
Postat av: Linnea

Jag har testat på benen och tyckte det mest blev kladd haha, men det är nog lättre om någon annan gör det på en. Skulle varit kul att se en före bild!

2010-08-07 @ 23:52:58
URL: http://stegdagboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0