Depend Quick & Shine Top Coat

Här kommer en kort recension på Depens överlack Quick & Shine:
Lacket ger en väldigt snygg blank yta som gör att naglarna ser riktigt fräscha och skinande ut. Jag skulle däremot inte säga att det är snabbtorkande, eftersom det på något sätt luckrar upp lacken som är under, så det tar ganska lång tid att torka beroende på hur många lager lack man har målat därunder.

En annan sak jag la märke till var att den ger en lite blå finish. Bland annat när jag använde det över ett svart nagellack, såg lacket istället mörkblått ut. Det kan ju vara en cool effekt, men inte alltid det man söker kanske..?


Pris: 25 kr, finns att köpa på Åhléns, H&M etc
Fastän det bara kostar 25 kr kommer jag inte att köpa detta överlacket igen just pga det blå färgen och att det tar sådan tid att torka. Har du tips på något prisvärt överlack får du gärna kommentera inlägget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0