Dags för ny hårfärg

Nu har jag haft samma hårfärg ett riktigt bra tag. Klapp på axeln Lisa!
Innan jag började gymnasiet hade jag alltid blont hår, men sen en vecka innan jag skulle börja på Hvitfeldtska Gymnasiet färgade jag håret mörkt hos frisören. Ett halvår senare var jag lysande blond. 6 månader efter det började jag gå mot ett mörkare håll igen. Så höll det på hela Gymnasiet. Mitt hår har fått vara med om en del helt enkelt.

Sen innan jul har jag faktiskt haft samma hårfärg (kanske växlat mellan rödtonat eller inte rödtonat, men inte så extremt som innan). Jag måste säga att jag trivs väldigt bra i mörkt hår, mitt ansikte kommer fram lite mer. Men jag är så fruktansvärt trött på den fula utväxten. Som studerande känner jag inte att jag har råd att gå till frisören för att slippa utväxt hela tiden. Så nu får det vara nog.

Nästa vecka ska jag till Tirre, min frisör. Ännu en gång ska jag blir ljusare. Dock vet jag inte hur ljus. Jag tänkte att hon ska försöka sig på att färga mitt hår till min egen hårfärg så att jag ska få så lite utväxt som möjligt, så jag inte behöver färga mitt hår på ett tag. Det är min tanke. Men vi får väl se...

Det här är mina inspirationsbilder än så länge. Vad tycks..?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0